Saturday, February 13, 2010 | By: d Rex

Kisah Hidup Aku Part 2

sambung kembali kisah hidup aku..
selepas UPSR, aku sambung kisah sekolah aku di sekolah menengah tak brapa jauh dari rumah aku.. iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Budiman.. walaupun ianya bukan sekolah yang tersohor di terengganu mahupun kuala terengganu.. aku tetap enjoy di sekolah tu.. Form 1, aku p skolah pakai songkok, dengan azam baru, bdak baru, enviroment baru, mula2 agak kekok la aku nk sesuai kan dri.. tp mber baek aku dari skolah rndah stu klas ngn aku, dan kami berjaya menyesuaikn diri.. abang dan cousin aku pown skolah yang sma.. aku agak slow semsa Form 1 neh.. tpi ada gak gduh2 sket.. kah3!! aku mlas nk citer sal gaduh2 nie.. Form1 aku masuk silat gayung.. tapi jeles aku tgok abang dan kazen aku msuk pengakap sekolah dan dorang msuk pertandingan kawad kaki dan menang pda pringkat daerah.. jadi aku pown beralih angin masuk pengakp. Kami di kenali sbagai Pengakap 42.. Sekolah Bunut.. hehehehehe.. aku banggam sbb kami mmg kuat dan hebat sebgai pengakap.. di sekolah mahupun daerah.. menjadi perhatian di sekolah bg sesiapa yang msuk kwad kaki dan pengakap nie.. berterusan smpai form3.. PMR time.. slepas PMR dan hampir nak cuti.. aku dan 3 lagi kawan aku di panggil oleh cikgu pengawas.. kami cuak bukan maen.. lepas tu.. Cikgu cakap, kami di lantik tuk menjadi pengawas sekolah.. punya la hepi tak taw nak ckap pe.. esoknye kami kena pakai baju pengawas.. excited nyew pasal + malu2 lagi.. mula2 pakai sluar biru dlu.. then p bli baju biru.. baru la pakai.. hahahaha... form4.. sah la kami ni pengawas skolah.. dan msa aku form4.. aku baru de jwatan dalam pengakap nie.. msa nie kazen aku pengurusi dan abang aku naib pengurusi + ketua command tuk pengakap 42 dan juga pasukan kawad kami.. bangga beb.. smua ahli2 family aku tu.. kah3.. owh yer.. abg aku gak pengawas time nie.. kami juga sebagai Pembaca Doa waktu pagi.. dan abang aku juga sebagai ketua kawad semasa perhimpunan..


~~::bersambung lagi la::~~

0 Pendapat?:

Post a Comment