Friday, October 29, 2010 | By: d Rex

:: Kerja ouh Kerja ::

Da dekat 3 bulan aku kerja, mmang suasana laen, gaya hidup laen dan smuanya laen la.. klau time blaja nak tdo lewat bangun lewat pown xpe.. p klas lewat pon selambe dek je kan, ikut suka ati.. klau lecturer tnya ckap je smalm tdo lewat settlekan assingment. muahahaha~ 

tapi bila msuk alam kerja neh~ mak aih.. mcam2 la aku kene ubah.. aku akui mmang payah nk berubah nk tinggalkan perangai lama aku.. kata orang da sebati sejak dari dulu lg la.. so skang aku slow2 ubah, bercakap pown kene laen skang ni (member aku yg cakap.. *katanya suara aku mmg dgar sperti org berkerjaya).. hak3.. lawak gila aku dengar.. aku rasa aku ckap cam bese jek ntah pe la yang berubah pown aku xtaw.. kerja xdek la berlambak sgt.. aku leh cope lagi la wat msa skang nie..

dlam msa 3 bulan nie.. mmang kerja tu ade la sket2 dgan ape yg aku blaja msa kt UiTM.. kos yg aku amik tu aku leh apply dlam aku nyer kerja skang nie.. n baru2 nie top management pgil aku & anothers 2 (kawan aku sekelas msa kt uitm).. so ape yang dorg suh kami buat amat2 la berkenaan dngan ape yg kami blaja msa dkat UiTM.. dorng nak apply kn records management dkat dorang company aku kerja skang nie.. nama aku dan kwan aku lg 2 orang tu da naek da.. so kami d beri msa 2 ari jek tuk settlekan proposal pendek.. aku cuma mengangguk2 tnda boleh buat.. (padahal dalam hati cuak gile).. lpas 2 ari kami anta draft je dlu.. then top management puji.. (bangga toksah ckap la).. hehehe.. syok gile.. then katanya kami kan kene present ape yg kami buat pada Dato' t.. mak aih.. just tertelan air liur je la.. nk wat cmne kan.. huhuhuhu.. xpe la.. asalkan nma da naek.. n dpat perhatian dari management kira ok la tu.. kata orng rezeki xkemana.. kerja yg kita dapat akan setimpal dengan kemampuan kita.. kita kene bersyukur dngan ape yg kita ade.. xgitu..



"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan apa yang terdaya olehnya".
(Al-Baqarah: 286)

"Sesungguhnya Allah suka apabila seseorang itu melakukan sesuatu pekerjaan dengan tekun".
(Riwayat Al-Baihaqi) 


0 Pendapat?:

Post a Comment