Friday, February 18, 2011 | By: d Rex

:: Kembali ke ZAMAN SILAM ::

Ape yang aku maksudkan kembali ke zaman silam?

Bukan kembali ke zaman silam aku.. Tapi aku yang kembali ke zaman - zaman 60-80 an.. 

Dengan mendengar lagu-lagu artis ketika itu, kadang-kadang tersentuh hati aku nie.. merdu suara dorang, tak macam artis-artis sekarang.. 

Suara-suara dorang memang sukar nak di ganti, ternyata industri muzik dah makin berkembang kan.. dah mengalami anjakan paradigma yang besar dan telah berevolusi dengan pesat..

tapi kalau bukan kita yang memartabatkan balik lagu-lagu lama ni, siapa lagi kan.. aku pun bukanya selalu dengar lagu-lagu lama ni.. tapi kadang-kadang ade la jugak aku search kt utube and download untuk simpanan aku sendiri..

Remaja zaman sekarang payah untuk dengar lagu-lagu lama. Kadang-kadang bila sebut lagu-lagu lama, ada yang siap mencemuh lagi, dengan sikap dorang yang antagonis tu, memang payah la nak memupuk dorang supaya (paling kurang pon) sebut balik artis-artis lama & dengar lagu-lagu dorang.


Macam lagu DJ DAVE - Di Desa Kasih Ku Tertumpah.. Syahdu lagunya, membuatkan aku teringat kat kampung.. Rindu kat UMIE, sawah, kucing aku, udara kat kampung, suasana, orang-orang kampung, semua bermain dalam benak pemikiran aku..

Frasa di benak penjuru otak aku neh dah macam-macam dah ade, sampai aku sendri pon tak tahu la ape bende tu sebernya.. aku rindu zaman aku kanak-kanak, dapat maen sawah, mandi parit.. huhuhuhuhu...~


Lagu othman hamzah ni pon best.. teringat plak zaman-zaman tuttt~!!!
ngeh3~ xleh bukak citer kt sini.. hehehehe...



masyuk ngan lagu tak mengapa ;)

pape pown mari la kita sama-sama bangkitkan kembali rasa cinta n sayang pada muzik lama-lama.. ;)


nk melayan jap :D 

0 Pendapat?:

Post a Comment