Thursday, March 26, 2009 | By: d Rex

Haunted House

~5 hari lepas
msa tu jarum pendek pada nombor 4 dan jarum panjng tepat pada nombor 12, manakala jarum saat ttp trus berdetik tnpa henti.. aku terbaring ats tilam, lum tdo lgi.. tapi mata aku tlah lali dan hampir layu.. dan laptop aku msih lg terpasang, aku download artile tuk asgmnt.. tggu punya tggu smbil baring ats katil, aku terlelap seketika, tidak lg di buai oleh mmpi2... huhuhuhuhu... tba2 aku di kejutkan oleh ssuatu.. aku terasa tngan aku di tarik.. pntas tarikanya, tidak lama.. hnya sedetik kiranya.. aku terkejut, trus bgun, dan lihat sekitar blik, dlam gelap, tiada byg sape2, aku priksa stiap blik laen, smua da tdo, termsuk mber aku kt ruang tmu tu.. dia da lma da tdo.. aku cuak.. mmg teramat cuak la.. tiba2 aku trngat yg aku lum lg solat isyak.. aku trus ke tndas amik wuduk dan solat.. lpas solat, aku terfikir... adakah tarikan td tu tuk bgtaw or sedarkan aku bhawa aku lum lg solat.. klau cmtu, aku amat bersyukur dan berterima kasih...

~3 hari yang lepas
jam menunjukan hmpir mencecah pkul 8, mber aku yg baru je sdah solat mgrib tlah merebahkan dirinya ke ats katil smbil mnggu yg laen2 bersiap ntuk pergi mkan.. aku berada dpan laptop ketika itu.. ade mber aku yg baru nk mndi, solat dan sebagainya... tba2 mber aku yg baru aje mrebahkan diri nya ke katil kluar ke ruang tamu dgan muka yg cuak, dan dia diam je.. kami smua brni tny pape lg.. semua diam bisu, suasana rumah jadi kelam seketika.. jam menunjukan 8.30 malam... kami smua bergerak klaur dari rumah tk pergi mkan.. dan mber aku mula bgtaw knpa dia kluar dari blik dlam keadaan cuak.. ktanya, ketika dia sedang baring dlam blik (dgan lmpu terttup), tiba2 dia terkejut krana ade angin di tlinganya.. seperti oran tiup ke telinga, lembut tiupan itu.. dan dia trus meremang n kuar dgan muka yg cuak.. kami smua pndg antara stu sma lain.. dan meneruskan perjalanan...

~2 hari yang lepas
dalam pkul 2 pagi, aku kluar dari blik dan tgok ke blik mber aku yg hnya bersebelahan, sorang tdo n sorang lgi tgah surfing internet.. dia juz duk sebelah tingkap je.. rumh kami berada di tingkat 5.. tingkap di sebelahnya luas terbuka.. maklum la.. panas msa tu.. aku tnya dia wat pe, dia ckap cari wallpaper.. aku trus berlalu ke dapur bsuh muka dan msuk blik ke bilik... msa aku tu mber aku msih lg mencari wallpaper tu..5 minit lpas tu aku kuar lg, aku tgok ke blik mber aku tu.. gelap trus, se gelap msa dia ade, sebab chya dari laptop.. aku tertnya2, mana mamat nie pergi.. aku jenguk lg.. la, da tdo.. cpatnya, baru 5 mnit td dia duk surfing... pg esoknya.. lpas klas je.. dia bgtaw yg dia trus ttup laptop tnpa shutdown.. sbb dia rsa bahu dua di cuit oleh orang.. aku diam je.. xckap pape... smu kt dlam rumah tu wat2 xtaw..

~1 hari yang lepas
semalam la.. semalam xde pape yg berlaku.. cuma bunyi2 je.. aku pown wat xtaw je.. dlam hati mcm2 ayat aku bca.. cuak tu mmg ade, tp klau kita tkut... bnd tu lg suka kan... mklumla.. duk asrma ni, mcm2 leh ade.. ktorng stu rumah 8 orng... rumah plak tingkat ats skali.. blok hujung skali... redha je r... pape yg berlaku tu, adlah dugaan bg kami sbgai student.. huhuhuhu... jd, aku cuba nak wat ape yg murid2 ustaz harundin bgtaw.. amik lada hitam campur ngn garam kasar... simpan... lpas tu klau de rsa laen, amik segenggam.. baca ayat kursi dan bling sekitar rumah... insyallah.. jadi...

0 Pendapat?:

Post a Comment