Wednesday, March 25, 2009 | By: d Rex

Kehidupan Di Kampus...

Macam - macam kejadian - kejadian, kenangan - kenangan, dan perkara yang berlaku bila kita berada di kampus.. Campus life yang selalu di sebut sebenar adalah sesuatu yang agak complicated bagi pelajar universiti mahupun kolej. Ia tak semudah yang di sangka, dan bagi diri aku sendiri, macam - macam yang terpaksa aku hadapi ketika di kampus. Kadang - kadang terasa je nak berhenti belajar and duk je kat rumah, tapi harapan umi aku tu aku takleh biarkan camtu je, aku nak jadi sorang anak yang leh bangga kan dia, tapi hidup ni bukan la mudah sebenarnya, macam2 masalah yang aku fikirkan, nak2 dari segi kewangan (aku rasa bukan aku sorang je kot yang fikirkan pasal kewangan ni). Kata orang bila da masuk U, smua senang, smua da tersedia, masa time skola memang cita2 nak masuk U sebb taknak blaja byak and paling penting dapat pegang duit byak kan (loan la). Tpi bila da msuk, pergh!!! baru tahu seksa nya blaja nie, aku dlu bukan skolah asrma, mula2 tu mmang agak2 sedih gak la bila tgok umi aku blik n tinggalkan aku kat kolej (masa tu aku blaja kt UiTM Machang, Kelantan), tapi bila da dalam sebulan dua tu, aku da leh da biasakan diri. Masa semester 1 memang tak trasa sgat ssah campus life nie, stakat kena ragging ngan snior tu ape la sgat kan, tapi bila da msuk semester 2 tu, aku da mula da start rasa ssah (mula2 sebab loan kena ptong, sbb msa sem 1 aku ade amik yang 1500 tu) nak kena berjimat gila2, klau tak msak la hidup, n sperti yng d jangka, duit mmg tak mengckupi, klau aku anak orang kaya xpela kan.. aduiyai.. Dan start sem 2 la, aku mula knal orang2 kt dunia, mcm2 jenis ade, kaki penipu, kaki berlagak, kaki hipokrit, ade yang nak jtuhkan member, ade yang bwak mlut dgan crita2 yg xbtul, ade yang suka nk tgok orang bergaduh, ade gak yang suka cari psal dan macm2 lagi la, sampai aku da naek muak. Dunia cople, ni paling indah kan kat campus, dunia couple la sebab parents xde nak sekat kita kan, n dorang xleh gak lrang kita nak wat pe pun kan, tapi sebenarnya dunia couple ni la yang boleh jatuhkan kita dari menara yang tinggi tu (menara gading la), ingat la, kita da daki tinggi2 kan, jangan sampai terjatuh sebab kelalaian kita dalam bercouple nie. bukanya aku kta xleh bercouple, tapi hati2 jgan lalai, korang bercouple dgan cara yang sihat pun OK gak, maksud aku bercouple untk mndapat gred yang tggi dlam stdy korang, bertanding ngan GF/BF korang tu sape yang dapat pointer pling tggi, kan OK cmtu, dpat gak bantu kita dalam pembelajaran. Tapi bagi aku la, yang pling perit smsa campus life nie, bila kena repeat paper, aduhla, mak ai..peritnya nak amik balik benda yang da belajar tu.. mmang aku tak pernah repeat paper, and aku pun hrap2 takde la aku repeat paper nie, tp kan, leh fkir sendri keperitan dia, nk berdepan ngn lecturer, junior2 lg, lpas tu blaja bnda yg kita da tahu kan. Aduhla..
Skang aku da smbung degree dekat UiTM Shah Alam, Kampus Puncak Perdana, dan aku msih lgi hidup di kampus, and bertambah jauh lagi ngn umi aku, hrap aku dpat habes kan degree ontime la.. Sebab degree lagi ssah dari diploma.. Sape2 yang bca post nie, korang fikirla sendri cmne campus life korang, n ape korang leh wat tuk jadi lagi baik dari sebelum nie.. adios..

4 Pendapat?:

Unknown said...

degree? huh, damn tough dowh~~~

kene kuat. berusaha, berusaha dan berusaha!

^_^

p/s: stay kolej mane?

d Rex said...

ape mksd mu whai capiqa.. huhuhu..
kolej puncak perdana r... aduiyai

Unknown said...

ah..

beta sendiri x paham..

haha.. xD


p/s: kazen kte ade sowang kat sane.. (kalo x silap ar. ngeee~~~)

d Rex said...

owh yeke... dtg r cni

Post a Comment