Wednesday, June 8, 2011 | By: d Rex

:: Kawen? Tunang? ::

Ouh My God!

pejam celik pejam celik.. rupenye aku da 24 tahun (still muda!).. & langsung tak berpikir sal topik post ni..! tapi bila dengar and and tengok member2 kawen.. tunang semua.. mula la bende nie terdetik kat hati aq neh.. persoalan2 yang lazimnya berada dalam cerita2 melayu mula la bermain2 lam pikiran aku.. contohnya: "aku da sedia ke belom nak kawen nie?".. "sape la jodoh aku?".. "pe rase kawen ea?" dan sebagainya la.. thun lepas 3,4 orang mber aku kawen.. thun nie da 4 orang yg kawen.. dan bkal menyusul lagi ade 3.. yang nak bertunang pun ramai.. nanti bila dorang da kawen.. msti soklan2 lazim tu xkan lpas dari mulut dorang bila terjmpa aku.. soalan lazim nie payah la nak jawap.. dan agk bosan nak jwap.. "ko bila lagi?" "da ade empunya lom?" bila nak ke jinjang pelamin?" dan sebagai nya yg kadang2 buat aku meluat dengar eh.. aduiyai... 

hidup aku happy skang nie.. typical malaysian :).. rilek, cool, komitment xyah nak besar n tggi.. dan aku pon lom ready lg nak ade org rumah dan isi rumah neh.. klau d tanya dari segi mana.. byk la.. dari segi kewangan.. kemudahan.. keselesaan.. ke enjoy an hidup muda.. dan sebagainya yg indah ketika zaman bujang?

jika tanya bila aku nak menamat kan zaman bujang!? jwapn yg sama aku kasi...



"ADE JODOH, ADE SERU, TAMAT LA ZAMAN TU"

0 Pendapat?:

Post a Comment